Kroppkomplex!

Åh alla dessa komplex om hur man ska se ut! Alla är olika, men alla är lika vackra endå! Varje människa är vacker på sitt egna sätt, och det finns en därute som inte bryr sig om vad du har på dig, om du har "bullmage", om dina lår inte är lika smala som någon annans, den älskar dig för den du är!
Jag själv har väldigt många komplex! 
- Min mage som jag anser vara för ofast och liksom "skakar" när jag springer. Tycker mest den liknar en degklump som någon tryckt dit. 
- Mina höfter. Jag ser lite ut som en vas i mina ögon! De har inte den vackra halvraka linjen, utan ser ut som en vas! Tycker också att jag har lite för mycket att ta på (även om vissa killar tycker om lite kärlekshandtag!)
- Mina ben och lår. Jag vill ha lite muskligare ben och fastare vader. Mina lår tycker jag är för stora, och det ser man speciellt när jag sitter ner! 
- Mina händer. De är så korta och tjocka! Vill ha min mammas långa smala fingrar!
- Mina fötter. Har alltid haft svårt med mina fötter! De är så smala och jag har rätt stort mellanrum mellan stortån och den andra tån... Kan inte gå utan strumpor..
- Mina bröst. Har en c (nästan d) kupa, men är inte nöjd med det. Vet många tjejer som önskar att de hade stora, fylliga bröst, men det är jobbigt och de liksom hänger..? Inte så vackert i mina ögon, nej.. Jag tycker det är otroligt fint med små bröst!
- Mitt ansikte! Tycker jag har för runt huvud, och kan knappt titta ner för jag är rädd att folk ska se min dubbelhaka! Får panik nästan om den blir med på bilder som någon sedan lägger ut. Då måste jag alltid kommentera: Men gud vilka snygga hakor! eller något i den stilen..
- Till sist, mitt skinn! Tror jag har väldigt tunnt skinn med väldigt lite pigment. Jag blir aldrig brun, utena bränner mig bara, och det är inte bra eller vackert! Sedan varför jag tror att jag har tunn hud är för att mina blodådror syns väldigt bra och jag har lila "fläckar" överallt, mest på benen som är det största problemet med det.
Som ni ser så har jag hur många komplex som helst! Nästan hela kroppen..
Men som sagt det finns ingen som är perfekt, även om man kan tycka det. Har många gånger tänkt att jag ska vara glad med hur jag ser ut, men alltid kommer jag på att det där är jag inte nöjd med och inte det heller, så håller det på så..
Vad är era kompex?
383198_182312628528543_151340381625768_355279_92284137_n_large78affa7175e7a66b3a5429bde83d9ace_largeGetimage_largeDsc_0052_large



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0